Nie tak dawno obchodziliśmy Święta, a już dzisiaj żegnamy rok wpisem o zimowych wyprzedażach. Już pierwsze dni po Bożym Narodzeniu były początkiem dużych promocji we wszystkich sklepach. Komunikaty o przecenach stale docierają do nas z każdej strony – jednak trzeba pamiętać o tym, że nie jest to tylko przedsylwestrowe szaleństwo a wydarzenie rozciągnięte na dłuższy czas.

Coraz większa liczba Polaków przekłada swoje największe zakupy na okres wyprzedaży, a nie na świąteczną gorączkę w sklepach. Świetnie podkreślają to badania Paybacka wskazujące, że już co 4 Polak decyduje się na zakupy dopiero, kiedy udzielane są największe rabaty. Natomiast analiza wyszukiwań przeprowadzona przez Google Polska prezentowała szczyt zapytań o wyprzedaże  27 grudnia, a drugi punkt kulminacyjny przypadał na 2 dzień stycznia. Wtedy to Polacy po sylwestrowym szaleństwie wracają do zainteresowania wyprzedażami noworocznymi.

Zwróć uwagę na kalendarz

 

 

W związku ze wspominanym wzrostem zainteresowania wyprzedażami tuż po rozpoczęciu nowego roku warto odpowiednio wykorzystać ten czas i już w pierwsze dni komunikować się z użytkownikami. Zwłaszcza, że w połączeniu ze Świętem Trzech Króli szykuje się kolejny długi i gorący okres wyprzedażowy we wszystkich sklepach.

Przed wysyłaniem wiadomości warto poza rozplanowaniem kampanii sprawdzić dostarczalność Twoich wysyłek. 3/4 Polaków posiada skrzynki odbiorcze u polskich providerów pocztowych, dlatego warto przed faktycznym wysłaniem wiadomości sprawdzić czy dociera ona do skrzynki głównej wszystkich odbiorców. Badania ReturnPath z kończącego się roku wskazują, że 21% wysyłanych wiadomości nie dociera poprawnie do użytkowników. Poprawa dostarczalności z jednej strony pomoże Ci ograniczyć koszty (nie będziesz płacił za wysyłkę, która nie dotarła do użytkowników), a z drugiej da możliwość zwiększenia zysków (konwertowanie osób, do których wiadomości wcześniej nie docierały).

Można pilnować tych kwestii zakładając skrzynki testowe na najpopularniejszych serwisach pocztowych w Polsce (WP, Gmail, Onet, o2, Interia). Sprawdzanie każdej wysyłki da Ci też wgląd czy wysyłane przez Ciebie wiadomości wyświetlają się poprawnie u wszystkich operatorów. Problemy z Twoją reputacją nadawcy mogą mieć też wpływ na opóźnienie dostarczania Twoich wiadomości do skrzynek odbiorczych użytkowników. A jest to szczególnie ważny element zwłaszcza w okresie wyprzedaży. Nikt nie chce wysyłać wiadomości informującej o wyjątkowej nocnej akcji promocyjnej, która dotrze do użytkowników już po jej zakończeniu. Sprawdź swoją wysyłkę, aby ograniczyć niepożądane elementy i poprawić skuteczność swoich działań.

 

Nieotwarty – niedostarczony

Czas najwyższy przestać martwić się o ilość wiadomości wysyłanych do użytkowników w okresie wyprzedaży i podejść do tego tematu w odpowiedni sposób. Wykorzystaj ten czas, aby zastosować strategię „nieotwarty-niedostarczony” – oznacza ona, że ponawiasz wysyłkę wiadomości do osób, które jej nie otworzyły. Pamiętaj, że w okresie wyprzedaży użytkownicy otrzymują bardzo dużą ilość e-maili, przez co mogli w ogóle nie zauważyć Twojego komunikatu. Dlatego warto ponowić do nich wysyłkę zmieniając jedynie elementy, które mogą sprawić, że tym razem odbiorcy zdecydują się zobaczyć całą kreację czyli: nazwę nadawcy, temat wiadomości i preheader. Poniżej prezentujemy przykład takiej kampanii od Avenue, w której dodatkowo zastosowano różny czas dostarczania wiadomości do odbiorcy.

 

 

W ramach powtórki jedynie krótko wspomnimy o pozakreacyjnych elementach wiadomości E-MAIL, a wszystkich bardziej zainteresowanych odsyłamy do naszych poprzednich wpisów(E-MAIL Last Minute):

pole nadawcy – stosuj stałą nazwę nadawcy, nie używaj adresów no reply, spersonalizuj nazwę nadawcy o imię (np. „Kasia z…”);

temat – spersonalizuj go o dane użytkownika, ogranicz jego długość, wykorzystaj symbole w temacie;

preheader – dodaj go np. w formie streszczenia, jako zachętę do otworzenia całej wiadomości.

 

Wyróżnij się – użyj animowanych gifów

Tak jak wiele razy już wspominaliśmy okres wyprzedaży to setki wiadomości jakie otrzymują użytkownicy. Zadbaj o to, aby te wysyłane przez Ciebie wyróżniały się na tle wszystkich innych. Świetnym sposobem na to jest wykorzystanie w wiadomości różnego rodzaju animacji, które zawsze przynoszą większą interakcję ze strony użytkowników niż statyczne kreacje. Podkreślają to badania ReturnPath wskazujące, że wykorzystanie animacji przynosi 30% wzrost liczby kliknięć oraz ponad 50% więcej konwersji z kampanii.

 

 

Pamiętaj o kanale SMS i MMS 

W ostatnim wpisie prezentowaliśmy najciekawsze informacje i statystyki dotyczące kanału SMS (Poczuj moc kanału SMS). Natomiast w kontekście wyprzedaży trzeba zwrócić uwagę, że według badań ponad 80% Polaków przyznaje się do częstego wykorzystywania telefonu komórkowego gdy są na zakupach. To świetna okazja do skontaktowania się z nimi za pomocą kanału SMS – geolokalizacja umożliwi wysyłanie wiadomości do osób znajdujących się w konkretnym miejscu (np. w galerii handlowej).

Jednak pamiętaj, że przy wykorzystaniu wiadomości SMS musisz zadbać o najważniejsze jej elementy:

– indywidualną nazwę nadawcy

– personalizację tekstu

– linki śledzące w treści

– podkreślenie ograniczonej czasowe oferty

Podobnie jak wspominaliśmy to w przypadku wykorzystania animacji w wiadomości E-MAIL warto ten sam manewr zastosować w komunikatach wysyłanych na telefony komórkowe. Wysłanie wiadomości MMS zamiast SMS pozwoli Ci jeszcze lepiej aktywizować użytkowników, a case study wskazują, że kampanie z wykorzystaniem tego kanału przynoszą wysokie wskaźniki konwersji. Zaskocz Klientów nowym rodzajem komunikacji!

 

Podziękuj za zakupy i zaproponuj dosprzedaż

 

 

 

Pamiętaj, że zawsze łatwiej utrzymać danego Klienta niż pozyskać kompletnie nowego. Tę zasadę opłaca się wykorzystać również wobec osób, które dokonały już zakupów. Komunikacja z podziękowaniem za transakcję to świetna okazja do utrzymania stałego kontaktu z Klientem. Czy to poprzez prośbę o opinie na temat zakupionych towarów czy też ankietą dotycząca całego procesu zakupowego w sklepie. Jest to też doskonały sposób do zaprezentowania Klientowi kolejnych produktów z Twojej oferty. Możesz wtedy wykorzystać jedną z technik sprzedaży:

up-selling – oferowanie Klientowi droższych produktów, które mają charakter ekskluzywny i są o podwyższonym standardzie wobec tego co już zakupił.

cross-selling –  oferowanie komplementarnych produktów powiązanych z jego wcześniejszym zakupem.

Według badań HubSpot spersonalizowane wiadomości odnoszące się do konkretnego użytkownika przynoszą lepsze efekty od kampanii wysyłanych do wszystkich (100% wzrost OpenRate, 130% wzrost CTR, i ponad 300% wzrost konwersji).

 

Zimowe wyprzedaże to ważny okres, nie dopuść do błędów

Zadbaj o wszystkie elementy, które wymieniliśmy w tym tekście bo czas zimowych wyprzedaży nie trwa wiecznie a jest to świetna okazja do skonwertowania swojej bazy oraz doskonały moment na pozyskanie nowych użytkowników i budowanie lojalności wśród tych już pozyskanych. Dopilnuj swojej wysyłki zarówno od strony technicznej (dostarczalność, zaplanowanie wysyłki) jak i od strony praktycznej (nazwa nadawcy, temat, preheader). Zastanów się również nad wykorzystaniem nowych rozwiązań, aby zainteresować użytkowników swoją ofertą i wyróżnić się spośród wszystkich wiadomości jakie otrzymują. Pamiętaj o możliwościach kanału SMS i MMS, które często mogą okazać się o wiele skuteczniejsze w przypadku Twojej firmy niż klasyczna wysyłka E-MAIL.

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

życzy zespół REDLINK

Dodaj komentarz

MailerLite Redlink łączy siły z MessageFlow. Dowiedz się więcej ×