Badania przeprowadzane w centrach handlowych potrafią wiele powiedzieć o zachowaniach zakupowych Polaków. Jedno z takich badań informuje, że aż 71% ankietowanych zostawia świąteczne zakupy na ostatnią chwilę, a 24% planuje je zrobić w Wigilie. Jak zachęcić ich, aby zrobili to w Twoim sklepie?

Wspomniane badania pokazują jak ważne jest, aby jeszcze w tym ostatnim okresie zadbać o swoją komunikację z użytkownikami. Dzisiaj opowiemy o tym dlaczego warto wykorzystać kanał SMS i jak w prostych krokach zadbać o skuteczność kampanii.

Przejdź na jasną stronę komunikacji

Co takiego jest w tym kanale komunikacji i dlaczego warto go wykorzystywać? Pamiętaj o tym, że w świątecznym okresie zakupów sama marketingowa wiadomość SMS już pewnym wyróżnikiem. Odbiorcy dostają w tym czasie kilkakrotnie razy więcej wiadomości E-MAIL, dlatego komunikacja z nimi za pomocą kanału SMS to szansa na przyciągnięcie ich większej uwagi. Warto o tym pamiętać, gdyż 93% osób czyta każdą wiadomość SMS jaka do nich przychodzi.

 

 

Mam złe przeczucia co do tego…

Podobnie jak ze słynnym tekstem z Gwiezdnych Wojen nie zadbanie o najważniejsze elementy komunikacji SMS może sprawić, że wszelki Twój wysiłek spełznie na niczym. Może on nawet negatywnie odbić się na Twojej reputacji na przykład poprzez nieprzychylne opinie użytkowników w mediach społecznościowych. Dlatego wysyłając wiadomość SMS do użytkowników musisz zadbać o jej najważniejsze elementy tak, aby móc osiągać jak najlepsze wyniki z kampanii. Podobnie jak w naszym wczorajszym tekście omówimy pierwsze elementy, które widzi użytkownik, gdy otrzymuje od Ciebie wiadomość.  Pierwsze pytanie, które pojawi się w głowie użytkownika po otrzymaniu wiadomości SMS brzmi:

Kto do mnie napisał?

Dlatego warto w świątecznym okresie zadbać o to, aby wiadomości od Ciebie były w łatwy sposób rozpoznawalne przez użytkowników. Skorzystaj z dedykowanego nagłówka, który w natychmiastowy sposób pozwoli odbiorcy zidentyfikować nadawcę wiadomości.

 

 

Czy ta wiadomość jest do mnie?

Zastanów się nad wykorzystaniem personalizacji w wiadomościach wysyłanych do użytkowników. Umieszczenie imienia pozwoli nadać jej bardziej personalny charakter, a jest to bardzo ważny element komunikacji SMS z Klientami.

 

 

No dobrze, ale jak zbadać konwersję?

Ostatnie pytanie nie pojawia się w głowie użytkownika, ale po stronie firm, które wcześniej nie wykorzystywały kanału SMS. Wystarczy w wiadomości umieścić indywidualne kody rabatowe czy też skrócone linki, które pozwolą Ci odpowiednio zbadać generowany ruch czy też konwersję w Twoich sklepach.

 

 

Komunikacja SMS daje różne możliwości, o których jeszcze często mało firm wie.  Zaczynając od akcji „rabat za sms” z wykorzystaniem skróconego numeru (tzw. Short Code), który pozwoli Ci powiększyć swoją bazę lub uzupełnić ją o dodatkowe dane użytkowników. Poprzez SMS PUSH, który automatycznie wyświetli się użytkownikowi na ekranie i jest świetnym sposobem na przypomnienie lub przesłanie mu hasła. Aż po wiadomości MMS, które z ciekawą kreacją będzie o wiele atrakcyjniejszą formą komunikacji dla odbiorców niż sama treść.

Zostało kilka dni do Świąt – mamy nadzieję, że nasze rady pomogą Ci wykorzystać ten czas w pełni. Tymczasem już teraz zachęcamy do udziału w naszym nowym webinarze dedykowanym poświątecznym wyprzedażom! „EFEKTYWNE KAMPANIE E-MAIL & SMS W OKRESIE WYPRZEDAŻY”

Niech moc będzie z Tobą!

Dodaj komentarz