Nadchodzą zmiany, które dotkną 40% użytkowników poczty elektronicznej w Polsce. Grupa Wirtualna Polska, dostawca poczty WP i o2, wprowadza właśnie przełomowe modyfikacje w systemie zabezpieczenia kont pocztowych. Zmiany mogą znacznie wpłynąć na skuteczność wysyłek wiadomości e-mail, o czym informujemy jako pierwsi i zapewniamy, że nasi klienci nie mają czego się obawiać.

Dziękujemy kolegom z EmailLabs za przekazanie informacji na ten temat. Poniżej treść artykułu, który można znaleźć na ich stronie pod tym linkiem.

Przeciwdziałanie nowoczesnemu zagrożeniu, którym jest phishing

 
W ostatnim czasie duże marki, jak np. DPD, Play, Zara, czy PKO BP, padały ofiarą e-maili phishingowych i związanego z nimi szkodliwego oprogramowania. Pojawiały się wymuszenia opłacenia faktur lub fikcyjne załączniki zawierające niebezpieczne wirusy. W związku z tym największy operator kont pocztowych w naszym kraju – Wirtualna Polska S.A. – zdecydował się na wprowadzenie nowego zabezpieczenia, które ma lepiej chronić użytkowników przed niebezpiecznymi treściami w e-mailach.
 

Czego dotyczy zmiana wprowadzona przez WP?

 
Użytkownicy poczty WP i o2, po kliknięciu w jakikolwiek link zawarty w wiadomości e-mail, będą informowani o przekierowaniu poza bezpieczne środowisko poczty. Informacja wtedy wygląda następująco:

 
Komunikat brzmi: „Uważaj! Zamierzasz opuścić Pocztę o2. Pamiętaj, aby na stronach spoza o2 nie podawać hasła do swojej poczty. Nigdy też nie instaluj oprogramowania z podejrzanych źródeł.” Dodatkowo otrzymujemy zapytanie, czy chcemy przejść z powrotem do poczty.

 

Kiedy dojdzie do zmian?

 
Zabezpieczenie od piątku funkcjonuje już w zakładce SPAM kont pocztowych o2, ale od dziś pojawia się także w pozostałych zakładkach za wyjątkiem skrzynki głównej. W najbliższych dniach zmiany dotkną również folder główny. Do końca roku zabezpieczenie zostanie wprowadzone na wszystkich kontach o2 oraz nowych kontach poczty WP. Szacujemy, że ostrzeżenie może wyświetlać się obecnie u ponad 20% użytkowników poczty elektronicznej w Polsce, a już wkrótce sięgnie 40%, bo tylu właśnie Polaków korzysta z usług o2 i WP.
 

Jaki jest cel wprowadzonych zmian?

 
Wprowadzone zabezpieczenie nie wykluczy całkowicie zjawiska phishingu, ale pomoże je znacznie ograniczyć. Użytkownik otrzyma dodatkową szansę na to, aby przemyśleć decyzję o kliknięciu w link. Z całą pewnością zmniejszy to skalę oszustw z wykorzystaniem poczty elektronicznej i skłoni użytkowników do zachowania większej ostrożności.

Z drugiej strony, zmiany będą odczuwalne również dla tych nadawców, którzy wysyłają zamówione wiadomości marketingowe i kluczowe dla biznesów e-maile transakcyjne (np. faktury, potwierdzenia, notyfikacje, czy zresetowane hasła).

Tomasz Pakulski, Managing Director w Vercom S.A. informuje: „Wprowadzenie takiej formy zabezpieczenia przez Grupę Wirtualna Polska jest bardzo dobrym i poważnym krokiem w kierunku przeciwdziałania cyberprzestępstwom w sieci. Pojawi się jednak faktyczny problem, który może spowodować 15-20% spadek klikalności w linki, który rykoszetem dotknie nie tylko wysyłających e-maile marketingowe, ale również transakcyjne, ponieważ wyskakujące okno może stać się poważna barierą dla użytkowników. Wprowadzenie zabezpieczenia jest więc równoznaczne ze sporymi spadkami skuteczności wysyłek. Wysyłający wiadomości będą musieli zadbać o ten aspekt, aby nie stracić ruchu na stronie z kanału e-mail szczególnie przed świąteczną gorączką zakupową. Wysyłając e-maile ze sprawdzonej i zweryfikowanej infrastruktury, posiadającej wszelkie certyfikaty i umowy partnerskie z providerami można ustrzec się przed zagrożeniami nie tylko związanymi z ograniczeniami klikania, ale także ze spadkiem bezpieczeństwa.”

Wyobraź sobie zatem sytuację. Twój klient otrzymuje e-maila, czyta, znajduje ofertę dla siebie. Myśli “Dziś 20% rabatu? Warto skorzystać.”. Następnie klika w link przekierowujący na Twoją stronę z tą właśnie ofertą, ale zamiast strony otrzymuje ostrzegający go komunikat. Chwila zawahania czy przejść, czy może lepiej nie. Kolejna próba kliknięcia kończy się tym samym, w wyniku czego klient odpuszcza zakupy w obawie przed bezpieczeństwem swojego komputera. Ty tracisz szansę na sprzedaż. Niestety klient nie poinformuje Cię, dlaczego nie przeszedł dalej. Jeśli 20% odbiorców zachowa się, jak ten przykładowy adresat, niestety stracisz wiele szans na sprzedaż, a potencjalny klient może pomyśleć, że wiadomości są zainfekowane wirusem lub po prostu niebezpieczne.
 

Chcesz uniknąć takiej sytuacji?

 
Skontaktuj się z nami, a znajdziemy rozwiązanie. EmailLabs od lat należy do kluczowych partnerów Grupy Wirtualna Polska i pozostałych operatorów e-mail. W EmailLabs starannie dobieramy nadawców, ściśle kontrolujemy ruch na naszej platformie i blokujemy wszystkich tych, którzy rozsyłają niezamówioną korespondencję. Dzięki temu e-maile wysyłane za pomocą naszej infrastruktury są automatycznie traktowane jako bezpieczne i nie spotykają się z przeszkodą w postaci planszy z ostrzeżeniem.

 

Klienci REDLINK nie ucierpią po wprowadzeniu zmian

Bardzo cieszymy się, że blisko współpracujemy z Wirtualną Polską, w związku z czym nasi klienci nie odczują zmian, które właśnie weszły w życie. Jeżeli macie jednak jakieś pytania lub moglibyśmy pomóc Wam rozwiązać problem, który pojawił się u Waszego dostawcy, odezwijcie się na adres sales@redlink.pl – jesteśmy do Waszej dyspozycji.

Jak zwiększyć wskaźnik CTR? Dowiesz się tego czytając nasz ebook: TUTAJ.

One thought on “Rewolucja na polskim rynku e-mail!

Dodaj komentarz